Wynik Quizu

Jesteś na początku drogi – kontynuuj :)

Masz dużo skończonych kursów, dużo wiedzy teoretycznej, ale mimo tego nie czujesz się pewnie w tym, co robisz. Winę za niepowodzenia pacjentów bierzesz na siebie i czujesz, że wciąż robisz za mało.

Choć bardzo chcesz pomóc swoim pacjentom, nie wiesz jak rozmawiać z nimi kiedy mówią Ci, że “tego się nie da”. Opowiadasz im coraz to nowe powody, dla których warto wprowadzić zmianę. Niestety ku Twojemu zaskoczeniu – to nie działa, bo na każde rozwiązanie pacjenci bez problemu znajdują wymówki. 

Jednocześnie masz duże wymagania wobec siebie. Uważasz, że Twoim obowiązkiem jest przedstawienie rozwiązań pacjentowi i nie rozumiesz dlaczego pacjenci tak po prostu tego nie wdrożą. Przecież po to tu chyba przychodzą? Przez to coraz częściej masz dość tej pracy.

Twoje myśli obracają się wokół tego, jakich lepszych argumentów możesz użyć żeby pacjenci w końcu zaczęli wdrażać to, co im mówisz. Masz wrażenie, że potrzebujesz kolejnych szkoleń merytorycznych, bo może kiedy powiesz im jakie będą konsekwencje zdrowotne ich działań, w końcu oprzytomnieją.

Masz wrażenie, że niezależnie od tego co byś robiła i tak wszystko kończy się tak samo. Ty się bardzo starasz, a pacjenci po 1-2 wizytach zrywają kontakt, bo im nie idzie i nie mają się czym pochwalić.

Na szczęście możesz to zmienić!

Tyle tylko, że nie zmieni tego kolejne szkolenie z teorii dietetyki. Potrzebujesz lepszych narzędzi komunikacyjnych, które sprawią, że to nie Ty będziesz podawać pacjentom rozwiązania, ale poprowadzisz ich tak, aby oni sami je znajdowali. o na szukaniu rozwiązań, a nie wymówek.

Potrzebujesz również rozgraniczenia tego, co jest a co nie jest w zakresie Twojej odpowiedzialności. Branie całej winy na siebie to prosta droga do wypalenia zawodowego. Bo choć z jednej strony sporo zależy od sposobu w jaki się komunikujesz, musisz mieć świadomość, że pozostałe płaszczyzny życia Twojego pacjenta będa wpływały na to czy uda mu się dokonać zmiany, czy nie.

Pomoże Ci w tym Dialog Motywujący. Dzięki niemu nie tylko zyskasz narzędzia do pracy z Klientem, ale i zdejmiesz z siebie odpowiedzialność za znajdywanie rozwiązań. Zrozumiesz i zaczniesz zauważać, że wyniki pacjenta zależą wyłącznie od niego i że nie jesteś w stanie wpaść na rozwiązania, które działają dla innych osób. Poczujesz ulgę i zaczniesz bardziej kreatywnie wykorzystywać wiedzę merytoryczną, którą już masz.

Nadszedł czas żebyś:

  • Spojrzała na pacjenta nie jak profesor na studenta, ale jak na partnera
  • Z wyrozumiałością spojrzała na wszystkie swoje osiągnięcia i ogromną wiedzę – jesteś dobrym specjalistą!
  • Pozwoliła sobie i pacjentowi na pomyłki i patrzyła na nie, jak na normalną część procesu zmiany, a nie jak coś, co trzeba natychmiast naprawić (tym samym biorąc całą odpowiedzialność na siebie),
  • w pełni rozwinęła skrzydła – jesteś świetna w tym, co robisz, jedyne nad czym potrzebujesz popracować, to komunikacja. Taka kropka nad i, która pozwoli Ci realizować własne cele i z sukcesem prowadzić procesy terapeutyczne Twoich pacjentów

Jeśli chcesz postawić tą “kropkę nad i” nauczyć się jak prowadzić pacjenta przez proces zmiany, znacznie zwiększyć szansę tego, że pacjenci będą wracać na wizyty kontrolne i polecać Cię dalej – zacznij przygodę z Dialogiem Motywującym.